Sebastiaan van Hamond
Wat is jouw onderscheidend vermogen?

Wat is jouw onderscheidend vermogen?

Is dat omdat je product of dienst uniek is? Of is het toch iets anders?

Sebastiaan, onze creative director, heeft in zijn jaren als freelance cameraman veel films gemaakt voor voormalige opdrachtgevers waarin hun klanten regelmatig vertelde over het wagenpark, de klant centraal stellen of de grote loods die ze hebben. In onze ogen onderscheidt je je hier juist niet mee. Wat als de concurrent meer wagens heeft? Is ie dan beter? En elk bedrijf stelt zijn klant toch centraal?

Nu zit Sebastiaan zelf op de stoel van filmproducent en kunnen we hier gelukkig over in gesprek met bedrijven en gaan we dus net iets verder zoeken dan de voor de hand liggende punten. Dit levert mooie gesprekken op, en soms discussies, waarbij we elkaar goed leren kennen. En als bonus levert het regelmatig goede onderwerpen voor beeldverhalen op.

Waarom is het belangrijk?

Wanneer we je merk op de kaart willen zetten is het goed ons te focussen op de dingen die jouw bedrijf uniek maken. Zelfs al levert je concurrent soortgelijke producten of diensten, jij, je werknemers en je waardes zijn anders dan van een ander. De manier waarop jij zaken doet zorgt dat je klanten dat goede gevoel bij jou hebben en niet bij je concurrent. (lees ook ons artikel over: Wat voor merk je wilt zijn als bedrijf)

Daarom gaan we in onze gesprekken op zoek naar jouw USP’s en kijken we verder dan snelle levering, klant centraal of andere, in onze ogen, standaard SP’s.

Ons onderscheidend vermogen

Onze USP’s? We zijn zeker niet de enige die filmproducties maakt dus de diensten zelf zijn niet onderscheidend en de gebruikte camera’s ook niet.

Ons onderscheidend vermogen zit, zoals bij veel ondernemers, in onze persoonlijkheiden en creativiteit. De klik met de klant, de samenwerking en de creatieve draai die we aan beeldverhalen geven is uniek. Geen enkele filmmaker zal dat exact hetzelfde doen. En als onze manier bij je past, behoor je tot onze doelgroep.

Wat maakt jou echt onderscheidend?

Wil je hier een keer over sparren? Neem contact met ons op.

Onze nieuwste blogberichten

Sebastiaan van Hamond

Wat is jouw onderscheidend vermogen?

In een vorige blog draaide het om de identiteit, het DNA, van je merk. Een andere belangrijke vraag om te beantwoorden is wat jouw bedrijf onderscheidend maakt? Want, weet jij eigenlijk waarom mensen je product kopen, je dienst afnemen of met je samenwerken? Wat zijn je USP’s?

Onze beeldverhalen

Video strategie. Heb je dat nodig?

Een strategie klinkt misschien wat ingewikkeld. Gelukkig valt dit reuze mee. Een goede video strategie zorgt er juist voor dat we veel effectiever te werk gaan. Een goede strategie begint met het stellen van de juiste vragen. Waarom de strategie een must is, leggen we je graag uit in dit artikel.

Uniper hybrid battery corporate video employer branding

Interne Communicatie met Video

Er zijn diverse onderzoeken waaruit blijkt dat mensen liever een video bekijken dan een tekst, email of webartikel lezen. Hoe jonger de persoon hoe meer interesse in video.