Wat voor merk wil je zijn?
Filmproducties maken we het liefst uit het hart, het DNA van een bedrijf. Een van de vragen die we daarom stellen in ons adviesgesprek is: Wat voor merk wil je zijn?
Het antwoord op de vraag heeft betrekking op de merkbeleving;
- Wat draag je uit als merk?
- Waar sta je voor (je bedrijfs missie en visie)?
- Wat is het gevoel dat men heeft (of zou moeten krijgen) bij je merk?
Het is dus belangrijk dat je weet wat je wilt uitstralen en welk gevoel je wilt overbrengen naar de doelgroep, ongeacht wat voor type content je laat maken. Wanneer dit gevoel niet klopt bij de identiteit van je bedrijf, wanneer je eigenlijk doet alsof, zal dit averechts werken. Je ideale klant zal je niet vertrouwen, het gevoel is onjuist en dit zal schade toebrengen aan de geloofwaardigheid van je merk. We moeten er dus voor zorgen dat het gevoel klopt.
Wanneer je weet wat voor merk je wilt zijn, galmt dit als het goed is ook door in alle overige content, zoals je website, social en fotografie. En bij je medewerkers. Die zijn tenslotte je merk ambassadeurs en horen dat gevoel ook over te brengen.
Film is een perfecte tool om voor je merkbeleving in te zetten omdat je door de combi van beeld en geluid (= stem en muziek) het juiste gevoel kan creëren.
Weet jij al wat voor merk je bent, of wilt zijn?
Wil je hier een keer over sparren? Neem contact met ons op.