Storytelling

WAARDE CREËREN MET BEWEGEND BEELD & STORYTELLING

De kracht van echte verhalen

Film is een krachtig medium. Het prikkelt 3 zintuigen tegelijk; beeld, geluid en gevoel. Wij geloven dat de beste films worden verteld vanuit een menselijk perspectief en vanuit de kernwaarden van je organisatie. Mensen doen immers zaken met mensen. Door te zorgen dat het gevoel wat je creëert authentiek is, wordt jouw boodschap onweerstaanbaar.

GROEIEN MET VERHALEN

Verhalen kunnen informeren, enthousiasmeren, emotioneren, motiveren en activeren. Er zijn ongelooflijk veel vormen en we vertellen je graag alle opties die voor jouw organisatie in te zetten zijn tijdens een persoonlijk gesprek.

We geven je op deze pagina alvast drie invalshoeken die we vaak inzetten om waarde toe te voegen aan je organisatie: de WHY, WHO & TRUST.

Storytelling Mondha Media videoproductie
WAAROM ZOU IEMAND ZAKEN MET JE DOEN?

WHY

Jouw potentiële klant wil graag gerustgesteld worden. Dat ze bij jou terecht kunnen voor bijvoorbeeld het antwoord op hun vraagstelling of een product of dienst waar ze mee geholpen worden.

Deel je kennis met informatieve films. Geef informatie over je producten of diensten in een instructiefilm. En doe dit zonder teveel over jezelf te praten of te verkopen. Dan zal de kijker jou en je organisatie als expert gaan zien.

Doe je dit consistent en op de juiste manier? Dan zal de kijker in actie komen, wat o.a. kan zorgen voor meer waardevolle leads

MET WIE GAAT DE KIJKER ZAKEN DOEN?

WHO

Laat de menselijke kant van je organisatie zien of stap zelf voor de camera. Zo geef je je organisatie een gezicht, wat zorgt voor herkenbaarheid. De kijker wil graag weten met wie ze zaken doet.

Verhalen over de passie voor het vak, anekdotes van de werkvloer of collega’s, hoe het bedrijf ooit is opgericht en gegroeid. Laat de werkzaamheden en sfeer zien om nieuw personeel te werven (Employer Branding). Of stel je team voor aan de kijkers met portretten.

Er zijn vele films te maken waarin de kijkers jou en je organisatie steeds beter leren kennen. Dit zorgt voor een betere merk beleving oftewel Brand awareness wat bijvoorbeeld de betrokkenheid kan verhogen met je doelgroep

KAN DE KIJKER JOU VERTROUWEN?

TRUST

Vertrouwen wekken bij de kijker bereik je door bestaande klanten, partners of personeel aan het woord te laten. Dit kan goed met testimonial films of beeldportretten.

Laat ze vertellen hoe de samenwerking gaat. Durf bijvoorbeeld ook te vertellen over projecten die minder goed verliepen en hoe je ze tot een goed eind hebt gebracht. Kwetsbaarheid is een van de krachtigste vormen om verhalen mee te vertellen (zie Brené Brown).

Ook hier is het belangrijk dat het op de juiste manier gebeurt en je niet aankomt met: “Wij van WC Eend raden WC Eend aan”, een veelgebruikt voorbeeld in de marketing.

Doe je dit goed, dan kan o.a. je conversie omhoog gaan

Meer over onze werkwijze

Neem contact op met Sebastiaan voor een vrijblijvende kennismaking

Sebastiaan van Hamond van Mondha Media

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.