Werkwijze

BEHAAL RESULTATEN MET DE JUISTE AANPAK

Zonder strategie kun je beter niks doen

Om de bewegende beelden effectief te laten zijn is het van belang een heldere aanpak te maken, de strategie. Dat klinkt wellicht ingewikkeld, maar het valt reuze mee. De basis van de strategie begint met het stellen van de juiste vragen tijdens onze kennismaking en eventuele vervolggesprekken. Zo komen we te weten welke boodschap je wilt vertellen (jouw verhaal). Ook bepalen we samen wie je doelgroep is en wat je beoogde doelen zijn.

Wij geven je advies, passen de juiste marketing modellen toe en stellen de strategie voor je op. Zo kunnen we op de juiste manier starten met het produceren van de bewegende beelden en ervoor zorgen dat we jouw doelstellingen bereiken. Ook kunnen we direct instappen in een bestaande communicatiestrategie als je deze al hebt.

Om de impact van de bewegende beelden nog verder te vergroten werken we ook regelmatig samen met webdesigners, bloggers, social media experts en andere communicatie professionals om jouw complete merkbeleving, positionering of rebranding te verzorgen. Ons doel is ten alle tijden jouw films, en dus jouw merk, succesvol te maken.

Hieronder zie je onze werkwijze stapsgewijs uitgelegd:

Premium Pitch Videoproductie voor ondernemers

We beginnen onze samenwerking bij jouw verhaal. Vaak vertellen we de verhalen vanuit de kern of de visie van je organisatie. Hiermee onderscheidt je je en kom je authentiek over. 

  • Wat wil je graag vertellen aan de (online) wereld?
  • Waar kunnen we waarde toevoegen aan je organisatie?

Zodra jij begint te vertellen gaan bij ons alle radertjes al draaien en komen de eerste creatieve concepten op tafel.

We werken met een content model als basis. Hiermee maken we direct inzichtelijk hoe je (film) content strategie eruit gaat zien. Van productvideo’s tot aan grote commercials. En van een enkele productie tot een langlopende campagne.

Een goed begin is het halve werk. Door het stellen van de juiste vragen of het doen van marktonderzoek weten we precies wie we met de films aan gaan spreken en via welke kanalen. Dit maakt de films veel effectiever en leveren ze veel meer op dan wanneer je zomaar aan de slag gaat.

Vragen die we o.a. behandelen:

  • Wie is je doelgroep? Jouw ideale klant?
  • Waar bevind die zich?
  • Wanneer is je doelgroep actief?
  • Wat is de beste tijd ze te bereiken?

Als je al actief bent op social media kijken we welke berichten het meest succesvol waren.

Ben je nog helemaal niet actief geweest online? Ook geen probleem, we geven je een goede kickstart.

Alle verzamelde gegevens verwerken we in de strategie. Hierin staat de aanpak beschreven hoe we jouw merk zichtbaarheid maken en laten groeien.

De strategie is gebaseerd op je wensen, je verhaal en beschikbaar budget.

We gaan aan de slag met de film scripts. Hierin vertalen we jouw verhalen en wensen naar een beeldverhaal. Onze scripts geven al een helder beeld hoe de films eruit gaan zien.

Vervolgens gaan we de opnames effectief plannen door het script om te zetten naar een draaiboek. Tijdens de opnames houden we ook rekening met het gebruik van sommige beelden voor overige social media gebruik. We bouwen aan een beeldbank voor je organisatie.

Na de opnames is het tijd voor de montage, animeren, voice-over en geluid en kleur bewerkingen. Alles geheel in de lijn van jouw huisstijl en gevoel passend bij je merk.

Tijd om de strategie uit te voeren. De films (en eventueel andere content) worden volgens de strategie gedeeld via de juiste kanalen.

Je kan dit uiteraard zelf doen met aanwijzingen van ons. Of het geheel door ons of een van onze partners laten verzorgen.

Terwijl jij al de eerste vruchten van de strategie plukt, gaan wij de verzamelde gegevens van de campagne analyseren. We scherpen indien nodig de strategie aan zodat de resultaten verder verbeteren.

Als het tijd is om nieuwe films te maken, gebruiken we de verzamelde gegevens zodat we de nieuwe beelden nog beter kunnen afstemmen op jouw ideale klant en zo het effect nog verder kunnen vergroten.

Neem contact op met Sebastiaan

Sebastiaan van Hamond van Mondha Media

Vul je telefoonnummer in en Sebastiaan neemt contact met je op.