waarom employer branding?

Ons doel met employer branding films is om potentiële sollicitanten te bereiken en te activeren. Video's die het verhaal, de cultuur en de missie van jouw bedrijf of organisatie communiceren op een wijze die met woorden alleen niet lukt.

Online video neemt eens steeds grotere rol in. Zeker de jongere generaties hebben geen zin meer in het lezen van lange vacatureteksten. Daarnaast is film uitermate geschikt om de sfeer van een baan, werk omgeving en collega's over te brengen. En met dit gevoel zorgen we voor de verbinding tussen jouw merk en de werkzoekende, en dat is de belangrijkste reden voor de kijker om in actie te komen.

 

voorbeelden van een wervingsfilm
 Mondha Media verstaat de kunst op een persoonlijke manier een boodschap over te brengen. Dat spreekt gemeenten en andere overheden heel erg aan. De boodschap werkt gedragsbeïnvloedend en dat is precies wat overheden zoeken. 

– Jeroen de Vreede, JUNE Consultancy

onze klanten

We hebben al succesvolle employer branding campagnes verzorgd voor diverse MKB-bedrijven en (semi)overheid.

belangrijke punten voor het maken van resultaatgerichte wervingsfilms

lengte van de film

Een wervingsfilm kan op diverse plekken ingezet worden. Als headliner bij een vacature, op de werkenbij-site of op social media. In de meeste gevallen maken we de films geschikt voor diverse platformen. We kijken dan per platform en doelgroep wat daar de gangbare lengte voor een video is. We denken ook graag mee over het inzetten van korte social clips om de effectiviteit van de wervingscampagne te vergroten.

wat heb je te bieden?

Waar draait het om in je bedrijf? Wat maakt jouw organisatie anders dan anderen? Welke toegevoegde waarde biedt het bedrijf sollicitanten en werknemers? Allemaal elementen die we kunnen inzetten om jouw wervingsfilm effectief te maken.

sales sales sales

Zorg dat je geen cliche sales praatje houdt. Hier prikt de sollicitant snel doorheen en haakt dan af. Vertel het verhaal van je bedrijf door dicht bij de kern, de missie, te blijven. En laat zien hoe die waarden tot uiting komen. Door dit goed te doen creëer je vertrouwen.

persoonlijk

Een employer branding campagne wordt nog krachtiger als we werknemers aan het woord laten. Laat ze in hun eigen woorden authentieke verhalen vertellen waarin zowel hun eigen ervaringen als de diverse usp's van de functie en werkgever aan bod komen.

professioneel

Als bedrijf wil je natuurlijk top talent aantrekken. Zorg er dus voor dat de wervingsvideo's er professioneel uit zien (en laat dat toevallig ons vakgebied zijn).

call to action

De call to action (CTA) is onmisbaar. We maken de film namelijk met een duidelijk doel voor ogen en de call to action zorgt dat de kijker de gewenste actie uitvoert. Bijvoorbeeld doorklikken naar je website, een reactie achterlaat of de telefoon pakt.

Aan de slag met jouw employer branding? Dan gaan we graag met je in gesprek, zodat ook jouw bedrijf kan profiteren van resultaatgerichte wervingsfilms.

 

Neem contact op »